Creatin-Kreatin . Carnitin-Karnitin . HMB . Glutamin . BCAA . Pyruvát . Lecitin . Arginin . Tyrosin . Taurin . Whey Proteiny . Inosin . Kloubní Výživa
Sportovní výživa Vitamín C posiluje imunitní systém
Vitamín C posiluje imunitní systém Vitamín C posiluje imunitní systém
Vitamín C posiluje imunitní systém
vitamín c, vitamín, antioxidant, nemoc, vitamin c, nachlazení, stres, vitamin, nemoc, vitamíny, onemocnění, vitaminy Vitamín C - antioxidant | Vitamin C posiluje imunitní systém VITAMÍN C - antioxidant. Vitamin C posiluje imunitní systém, zvyšuje odolnost proti nachlazení a onemocnění. Vitamín C = prevence při chřipkových epidemiích.
Vitamín C: antioxidant | posiluje imunitní systém www.aminomax.cz | aminoMax.cz
   
 

VITAMÍN C 50 000 (,,Vitamin C posiluje imunitní systém“)

Vitamín C 50.000mg, 100% čistá kyselina L-askorbová
[ 100cps. á 500mg/119,- Kč ]
Vitamín C - antioxidant, posiluje imunitní systém

Vitamín C je nejdůležitějším vitamínem.
Zvýšený příjem vitamínu C posiluje imunitní systém, zvyšuje odolnost proti nachlazení, infekčním onemocněním. Výborné zejména v období chřipkových epidemií. Vhodná kombinace vitamínu C s lecitinem nebo zinkem.
Vyšší dávky vitamínu C urychlují regeneraci po náročném sportovním nebo psychickém výkonu. Vhodná kombinace s taurinem nebo lecitinem.
Při námaze a nadměrném stresu se enormně spotřebovává vitamín C a může docházet k projevům jeho nedostatku - zvýšená únavnost, ospalost, snížení imunity, vznik respiračních onemocnění aj.

Vitamín C má antioxidační účinky, je nezbytný při tvorbě kolagenu a chrupavek, vyšší dávky zlepšují hojení jakýchkoliv zranění, popálenin, zlomenin, bolestivosti kloubů (ve spojení s kolagenem, vápníkem, lecitinem).

Vitamín C:

- nejdůležitější vitamín - antioxidant
- stimuluje imunitní systém
- pomáhá předcházet nachlazení a respiračním chorobám
- urychlení regenerace při fyzické i psychické zátěži
- hojení poúrazových stavů, zranění

Vitamín C je vitamín rozpustný ve vodě a je nezbytný pro běžný růst a potřeby organismu. Větší množství jakéhokoliv vitamínu rozpustného ve vodě (nadměrná dávka) se vždy vyloučí močí ven z těla.
Tato vlastnost znamená, že je nutné vitamín C pravidelně doplňovat - užívat buďto z běžných potravinových zdrojů nebo formou vitamínových doplňků.
Vitamín C je esenciálním vitamínem pro růst, opravu a hojení tělesných tkání, tvorbu a využití kolagenu v kůži, nehtech, vlasech, vazivech, kloubech, svalech, svalových bílkovinách. Vitamín C je nezbytný pro zdraví chrupavek, kostí a zubů.

Vitamín C je jedním z mnoha antioxidantů, podobně jako beta-karoten, zinek nebo vitamín E. Antioxidanty jsou látky potlačující vznik oxidačních volných radikálů, které jsou hlavní příčinou předčasného stárnutí, častých onemocnění, snížené imunity i vzniku rakoviny. Užívání vitamínu C a antioxidantů z řady beta-karoten, zinek, vitamin E je možností jak alespoň částečně zmírnit negativní dopad současného životního prostředí na organismus (toxické látky v ovzduší, polutanty, smog, kouř).

Lidský organismus narozdíl od zvířat není schopen vytvořit si vitamín C sám, je tedy nezbytné přijímat jej zevně stravou nebo vitamínovými doplňky. Lidský organismu nedokáže vitamín C uchovat pro pozdější použití (jako např. betakaroten a jiné vitamíny rozpustné v tucích), proto se musí vitamín C doplňovat pravidelně. Zejména v zimě, při pobytu v chladném prostředí a v období chřipkových epidemií.

Nejvyšší obsah vitamínu C v přírodních zdrojích je v citrusových plodech, jahodách, bohatým zdrojem jsou také šípky. Obecně je poměrně vysoký obsah ve většině letního ovoce a zeleniny (nejvíce křen).
Potíž je pouze v množství obsaženého vitamínu C v ovoci nebo zelenině.

Obsah vitamínu C není vždy dostatečný - takže je nutný neustálý příjem (alespoň obden), což je v létě samozřejmě příjemné.
Druhým problémem je nekonstantní obsah vitamínu C podle pěstitelských podmínek, odrůdy, skladování atd., takže jednou mají meruňky 30mg vitamínu C, podruhé třeba jen 10mg vitamínu C ve 100g plodů. Mimochodem meruňky jsou jedinečným zdrojem antioxidantů, betakarotenů, vitamínů, minerálních prvků a jediným ovocem se specifickým obsahem vitamínů B12, B15, B17. Pokud máte možnost, doporučujeme v létě zavítat na jižní moravu a ochutnat skutečné meruňky - nikoliv paskvily, které se prodávají kolem silnic.

Symptomy nedostatku vitamínu C:

- častá nemocnost, nachlazení, rýma
- častá únavnost a ospalost
- snížená imunita = snížená schopnost imunitního systému
- zánět dásní, zvýšená pohyblivost a vypadávání zubů
- zánět vaziv, kloubů (často spojeno s nedostatkem kolagenu a vápníku)
- suchá, loupající se kůže, "suché" vlasy
- chudokrevnost (často ve spojení s nedostatkem vitamínů B)

Doporučený příjem vitamínu C:
Minimální doporučený příjem vitamínu C pro dospělé: 75-90mg vitamínu C denně. Názory odborníků na doporučené dávkování potřebného vitamínu C se však velmi rozcházejí.
Na jedné straně je všeobecné doporučení 80-100 mg vitamínu C, naproti tomu je řada klinických studií, které prokazují, že v důsledku současného obecného znečištění prostředí by se příjem vitamínu C měl optimálně pohybovat kolem 300-500mg denně.
I řada předních odborníků je v otázce správného dávkování ve při, nicméně se stále více prosazuje, že doporučená denní dávka vitamínu C by se měla pohybovat kolem 500mg denně a to zejména v zimním období, kdy typicky kumulují chřipkové epidemie a je obecně nižší konzumace zeleniny a ovoce.
Při zvýšené zátěži u sportovců nebo velkém vypětí (pracovní stres, zkoušky, nemoc) se doporučuje nárazové zvýšení příjmu vitamínu C na 1000 až 3000 mg denně.

Přírodní vitamín C (aneb nenechme se "oblbovat").

Jaký je rozdíl mezi přírodním vitamínem C a syntetickým? Žádný!
Po chemické stránce se jedná o stejnou látku.
Po stránce výroby je rozdíl mezi vitamínem C synteticky získaným a vzniklým v rostlině minimální. Vitamín C se totiž nevyrábí typicky "chemickou" cestou, ale tzv. biofermentací, tj. působením živých organismů, stejně jako se "vyrábí" víno nebo burčák.
Stejnou technologií se vyrábí i l-carnitin nebo aminokyselina glutamin. Není tedy pravdou, že přírodní vitamín C je účinnější než "vyrobený" fermentací. Ono je to totiž dokonce naopak - čistý vitamín C je účinnější než přírodní.
Občas někteří "pseudo-odborníci" převrací argumenty a setkáváme se s tvrzením, že přírodní vitamín C je lepší, zdravější apod.

Stejná situace je i u bio-výrobků. Bohužel také není pravdou, že bio výrobky jsou lepší nebo kvalitnější než ostatní. Často tomu může být právě naopak. Bio produkty zaručují pouze to, že jsou vyrobené za určitých podmínek, nikoliv, že jsou kvalitnější než jiné.

Vitamín C je vhodné podávat zejména v období výskytu chřipkových onemocnění, v rekonvalescenci, poúrazových stavech, při zvýšené tělesné zátěži, zvýšeném psychickém stresu, při pobytu ve zhoršeném prostředí.
Dlouhodobější pravidelné podávání vitamínu C vede ke zvýšení odolnosti organismu proti vzniku cévních a srdečních chorob, zlepšuje ukládání kolagenu do tkání (vhodné kombinovat s vápníkem a kolagenem).

Doporučené použití a dávkování vitamínu C:

Doporučená denní dávka vitamínu C 500mg denně.

Pro sportovce jakékoliv specializace: 500mg vitamínu C půl hodiny před tréninkem. Doporučeno kombinovat s L-Carnitinem, Pyruvátem a případně i kávou (pokud ji pijete - zvyšuje se využití vitamínu C).
Druhý díl, dalších 500mg vitamínu C se příjímá po tréninku.

Vitamín C je možné kombinovat s jakýmkoliv doplňkem. Využitelnost vitamínu C se zvyšuje při současném příjmu kofeinu z kávy nebo čaje.

Při výrazném psychickém stresu se užívá vitamín C 500mg 1-3x denně. Možno doplnit Taurinem (1-2g) nebo Lecitinem (5g), případně i Tyrosinem (1200-1500mg).

Pro podporu výživy kloubů, při úrazových a pooperačních stavech je vhodné doplnit stávající léčbu vitamínem C v dávce 500 až 1000 mg denně.

Bolesti kloubů, svalových úponů, výživa šlach, pokožky, nehtů, vlasů: doporučeno kombinovat vitamín C s kolagenem, kloubní výživou, vápníkem, lecitinem.

Při časté nemocnosti, infekcích dýchacích cest: vitamín C 500 mg pravidelně nebo obden. Vhodné kombinovat se zinkem (15-30mg Zn denně) nebo lecitinem (5g denně).

Při prvních projevech nachlazení se často užívá 500mg vitamínu C ve třech až čtyřech dávkách denně (celkem 1,5-2g) po dobu prvních tří dnů. Často tak lze předejít plnému propuknutí nemoci. Pokud nemoc již propukne, je zbytečné podávat takto vysoké dávky vitamínu C a lékaři doporučují užívat obvyklých 500mg vitamínu C jednou až dvakrát denně.

Složení:
Vitamín C 100%.
1 želatinová kapsle obsahuje čistý vitamín C v množství 500mg,
balení 100 kapslí obsahuje 50.000mg farmaceutického vitamínu C (kyselina L-askorbová).

  • OBSAH BALENÍ: 100 kapslí
  • VITAMÍN C: 50.000mg
  • odpovídá 50g čistého vitamínu C

Cena: 119,00 Kč
 
 
 
Sportovní výživa > Vitamín C - antioxidant
související Antioxidanty a imunita: Betakaroten, Lecitin, Glutamin
 
Vitamín C 50000
100 kapslí á 500mg

119 Kč

Skladem: ANO
Odeslání do 24 hodin

KOUPIT ZDE


POŠTOVNÉ ZDARMA
od 1499,- Kč

69,- Kč  převodem
89,- Kč   dobírkou


AminoMax - nejlepší poměr cena/kvalita.
AminoMax sponzoring:
Milan Šádek Milan Šádek - profi kulturista s výrobky aminoMax Profesionální kulturista Milan Šádek užíval během soutěžní přípravy výrobky AminoMax.

AminoMax.cz od r. 2003. Kvalitní česká výživa za rozumné ceny.
Vyrobeno v ČR.
Objednávka nad 2000 Kč

ZDARMA Vitamín C
ZDARMA Betakaroten
ZDARMA doprava

| Sportovní výživa aminoMax |
Vitamín C - antioxidant | Vitamin C posiluje imunitní systém

VITAMÍN C - antioxidant. Vitamin C posiluje imunitní systém, zvyšuje odolnost proti nachlazení a onemocnění. Vitamín C = prevence při chřipkových epidemiích.